|

tyytyväinen työntekijä on elävä mainos

Kuvittele tilanne: olet kahvilassa ja viereisessä pöydässä joku kertoo innoissaan juuri viettämästään työpaikan henkilöstötapahtumasta. Retkellä oli rento meininki ja nauru raikasi.

Kertoja ei ehkä tiedosta, että hän juuri mainosti työpaikkaansa, täysin ilman ohjeita tai edes tietoista aikomusta. Pyytämättä ja yllättäen.

Henkilöstötapahtuma on markkinointitoimenpide

Yrityksen sisäinen ilmapiiri heijastuu suoraan ulospäin – ja juuri tähän ytimeen henkilöstötapahtumat osuvat. Kun työntekijät tuntevat olevansa arvostettuja ja tärkeitä, heistä tulee brändin suurlähettiläitä.

Työntekijöiden ei tarvitse tietoisesti ”markkinoida” työpaikkaansa, sillä heidän tyytyväisyytensä ja ylpeytensä näkyvät ja kuuluvat tavassa, jolla he puhuvat työpaikastaan.

Mitä tai miten sinun yrityksesi työntekijät puhuvat työpaikastaan, vaikkapa siellä kahvilassa ystäviensä kanssa? Mitä naapuripöydässä istuva kuulee? Millä äänensävyllä tarina kerrotaan?

Positiivinen työilmapiiri vetää puoleensa huipputekijöitä

Maine hyvästä työpaikasta ei pysy piilossa. Kun työntekijät kokevat olonsa arvostetuksi ja tärkeäksi, tämä heijastuu myös rekrytointiin. Kuka ei haluaisi työskennellä yrityksessä, joka huolehtii henkilöstöstään, tarjoaa iloa ja yhteishenkeä arjen vastapainoksi?

Henkilöstötapahtumien myötä syntynyt positiivinen brändimielikuva houkuttelee osaajia, joilla on aidosti kiinnostusta yrityksen arvoja kohtaan – ja siinä kohtaa henkilöstötapahtuman vaikutus ulottuu myös tulevaisuuden työntekijöihin.

Kun työntekijät voivat hyvin, yritys voi hyvin

Työntekijät ovat yrityksen sydän, ja heidän hyvinvointinsa vaikuttaa suoraan kaikkeen: asiakaskohtaamisiin, työn laatuun, tehokkuuteen ja jopa yrityksen maineeseen.

Kun asiakas kohtaa motivoituneen, onnellisen työntekijän, vaikutus on välitön. Asiakkaan kokemus yrityksestä paranee, ja samalla syntyy positiivinen lumipalloefekti: tyytyväinen asiakas palaa ja parhaimmillaan suosittelee palveluja myös muille.

Henkilöstötapahtuma ei ole vain yksi yksittäinen päivä silloin tällöin tai pelkkä kuluerä. Se on sijoitus ja markkinointitoimenpide, joka rakentaa yrityksen mainetta myös pitkällä aikavälillä.

Jaa tämä sivu:

Samankaltaiset artikkelit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *